Through the Woods – Emily Carroll [recensie]Through the Woods by Emily Carroll
Goodreads
4.5 Stars

'It came from the woods. Most strange things do.'
Five mysterious, spine-tingling stories follow journeys into (and out of?) the eerie abyss.
These chilling tales spring from the macabre imagination of acclaimed and award-winning comic creator Emily Carroll.
Come take a walk in the woods and see what awaits you there...

Ik zat laatst booktube af te speuren toen ik stuiterde op filmpjes over graphic novels. Ze raadde favorieten aan of ze lieten je hun collectie zien. En op elk lijstje leek Through the Woods terug te komen. Nu ben ik zelf nog niet zo heel erg bekend met graphic novels, afgezien van Nimona. Nimona vond ik fantastisch en zo werd ik steeds meer ‘gehyped’ voor dit boek. Gelijk naar bol.com gegaan en het boek besteld!

Het boek heeft vijf hoofdverhalen en twee kleintje, de intro en een afsluiter. Je wordt gelijk in het eerste verhaal gezogen door de fantastische tekenstijl. Soms las ik het verhaal geen eens en keek ik gewoon een tijdje naar de plaatjes. Bewonderde ik de prachtige tekeningen die het hele boek vullen! De tekenstijl krijgt daarom van mij ook vijf sterren. Wat ik ook heel knap vind is dat de tekenstijlen niet in alle vijf de verhalen het zelfde zijn. Sterker nog: ze zijn in élk verhaal anders. Dit geeft het talent van Emily Carroll goed weer. En die vrouw heeft talent, laat me je dat zeggen. Want niet alleen heeft ze fantastische tekeningen gemaakt, daarnaast heeft ze ook nog een angstaanjagend verhaal gemaakt!

Through the Woods wordt als een horror graphic novel op de markt gebracht en daar is niks over gelogen. Elk verhaal begint meestal vrij rustig en bouwt langzaam op naar de climax. Het ene verhaal is misschien nog wel enger dan de andere. Het boek lijkt mij dan ook perfect voor Halloween! Alle verhalen draaien zich rondom het bos en laat je zien hoe eng het wel niet kan zijn. Ik kreeg op sommige stukjes echt een onderbuikgevoel van spanning en angst. De tekening vulde het verhaal op de beste manier aan! Als je al niet bang werd van het verhaal, dan zeker van de vreemde tekeningen eromheen!

Alles aan dit boek geeft me de kriebels. Waar ik de tekeningen vijf sterren heb gegeven heb ik het verhaal vier sterren gegeven. Dit kwam omdat ik een verhaal verwarrend vond en niet begreep. Dus dat maakt samen vier en een half ster!

Van welk boek kreeg jij de kriebels?

4.5 Stars
NerdpraatThrough the Woods – Emily Carroll [recensie]